Lowering Kits
Suzuki GSX-R 1000 ab 17 Typ WDMO
KTM 790 Duke ab 18 Typ 790 Duke, KTM 790 Duke L ab 22 Typ CV2 Duke, KTM 890 Duke ab 20 Typ KTM 890 Duke, KTM 890 Duke GP ab 23 Typ 790 Duke
Suzuki DR 125 SM ab 08-10 Typ CS, Yamaha MT-03 ab 16 Typ RH07, Yamaha MT-03 ab 17 Typ RH12, Yamaha MT-03 ab 22 Typ RH21, Yamaha YZF-R3 ab 15 Typ RH07, Yamaha YZF-R3 ab 17-18 Typ RH12
Kawasaki Z 400 ab 18 Typ ER400D, Kawasaki Z 400 ab 22 Typ ER400F, Kawasaki Z 500 /SE ab 24 Typ ER500E
Suzuki GSX-R 750 ab 87-89 Typ GR77A, Suzuki GSX-R 750 ab 87-89 Typ GR77B, Suzuki GSX-R 750 ab 90-91 Typ GR7AB
Kawasaki Versys 1000 ab 19 Typ LZT00C
Ducati Monster / + ab 21 Typ 1M
Suzuki SFV 650 Gladius ab 09 Typ WVCX, Suzuki SV 650 / X ab 16 Typ WCXO/WCX1
Kawasaki Versys 650 ab 15 Typ LE650E, Kawasaki Versys 650 ab 22 Typ LE650H, Kawasaki Versys 650 ab 23 Typ LE650J, Kawasaki Versys 650 ABS ab 17 Typ LE650E/LE650EA2
KTM 1390 Super Duke R EVO ab 24
BMW K 1200 R ab 04 Typ K12R, BMW K 1200 R Sport/GT ab 06-08 Typ K12R, BMW K 1200 S ab 04 Typ K12S, BMW K 1300 GT ab 09 Typ K12S, BMW K 1300 R ab 09 Typ K12S, BMW K 1300 S ab 09 Typ K12S
Honda VFR 1200 XD Crosstourer ab 16 Typ SC76, Honda VFR 1200 XD Crosstourer A ab 12 Typ SC70C, Honda VFR 1200X Crosstourer ABS ab 12 Typ SC70A/C, Suzuki GSX-S 1000 ab 21 Typ WDK0, Suzuki GSX-S 1000 / F ab 15 Typ DG, Suzuki GSX-S 1000 GT ab 22 Typ WEK0, Suzuki GSX-S 1000 S / Z / F / FZ ab 17 Typ WDG0, Suzuki GSX-S 950 ab 21 Typ WEK1
Yamaha XT 660 R / X ab 04 Typ DM01
Suzuki GSX-R 125 ab 17 Typ WDL0, Suzuki GSX-S 125 ab 17 Typ WDL0
Kawasaki Ninja 1000 SX ab 20 Typ ZXT02K, Kawasaki Z 1000 ab 14 Typ ZRT00F, Kawasaki Z 1000 / R ab 17 Typ ZRT00H, Kawasaki Z 1000 SX ab 17 Typ ZXT00W
Honda CBR 1000 RA Fireblade ABS ab 09 Typ SC59, Honda CBR 1000 RA Fireblade ABS ab 12 Typ SC59, Honda CBR 1000 RR / RA SP ab 14 Typ SC59, Honda CBR 1000 RR Fireblade ab 08 Typ SC59
Honda XL 750 Transalp ab 23 Typ RD16, Honda Africa Twin Adv. Sports ab 18 Typ SD06, Honda CRF 1000 Africa Twin ab 15 Typ SD04, Honda CRF 1000 Africa Twin ab 17 Typ SD06, Honda CRF 1100 Africa Twin ab 19 Typ SD08, Honda CRF 1100 Africa Twin ab 19 Typ SD09, Honda CRF 1100 Africa Twin ab 24 Typ SD13, Honda CRF 1100 Africa Twin Adv. ab 24 Typ SD14, Honda CRF1100 Africa Twin Adv. ab 19 Typ SD06, Honda NT 1100 ab 22 Typ SC84
KTM 1290 Super Duke R ab 14 Typ KTM Superduke, KTM 1290 Super Duke R ab 17 Typ Superduke
Aprilia Tuono 660 Factory ab 21 Typ KS, Indian FTR 1200 ab 22 Typ R, Indian FTR 1200 S ab 21 Typ R
Suzuki GSX 600 F ab 98-02 Typ AJ, Suzuki GSX 750 F ab 03-05 Typ WVAK, Suzuki GSX 750 F ab 06 Typ WVAK, Suzuki GSX 750 F ab 99-02 Typ AK, Suzuki GSX-R 1100 ab 89-92 Typ GV73B, Suzuki GSX-R 1100 ab 89-92 Typ GV73C
KSR TW 125 ab 17 Typ U03
Honda CB 600 Hornet ab 00-02 Typ PC34, Honda CB 600 Hornet ab 02-06 Typ PC36, Honda CB 600 Hornet ab 98-99 Typ PC34
KTM LC4 400 ab 03 Typ 4T-EGS, KTM LC4 400 ab 03 Typ 4T-SC, KTM LC4 400 ab 98 Typ 4T-EGS, KTM LC4 400 ab 99 Typ 4T-SC, KTM 640 Supermoto ab 03, KTM 660 Rallye ab 99, KTM Duke II 640 ab 99 Typ DKII, KTM LC4 620 ab 03 Typ 4T-EGS, KTM LC4 620 ab 03 Typ 4T-SC, KTM LC4 620 ab 98 Typ 4T-EGS, KTM LC4 620 ab 99 Typ 4T-SC, KTM LC4 625 ab 03 Typ 4T-SC, KTM LC4 625 ab 05 Typ 4T-SC, KTM LC4 625 ab 99 Typ 4T-SC, KTM LC4 640 ab 03 Typ 4T-EGS, KTM LC4 640 ab 03 Typ 4T-SC, KTM LC4 640 ab 05 Typ 4T-SC, KTM LC4 640 ab 98 Typ 4T-EGS, KTM LC4 640 ab 99 Typ 4T-SC, KTM LC4 660 ab 03 Typ 4T-EGS, KTM LC4 660 ab 03 Typ 4T-SC, KTM LC4 660 ab 05 Typ 4T-SC, KTM LC4 660 ab 98 Typ 4T-EGS, KTM LC4 660 ab 99 Typ 4T-SC, KTM LC4 660 SM / SMC ab 03
Kawasaki ZZR 1200 ab 01 Typ ZXT20C, Kawasaki ZZR 1400 ab 06-07 Typ ZXT40A, Kawasaki ZZR 1400 ab 08-11 Typ ZXT40C, Kawasaki ZZR 1400 ab 12 Typ ZXT40E, Kawasaki ZZR 1400 ab 16 Typ ZXT40H
Lowering kit, because not everybody is standard.
With a lowering kit, your safe stand is guaranteed.
The wheelbase decides the ride! If you want to go fast straight ahead, you’ll need a longer wheelbase for better stability. But if you like curves more, you should consider a shorter wheelbase. When installing a lowering kit into your bike, the seat position will be more comfortable and your safe stand is guaranteed, for a better control of your bike. There is nothing worse, than just touching the ground withe the toe tips when sitting on your bike.